Regulamin korzystania z portalu internetowego Only5Stars.pl
§1. Postanowienia wstępne
- Portal turystyczny Only5Stars.pl prowadzony jest przez następującego przedsiębiorcę: Only 5 Stars z siedzibą w Józefowie 05-420, adres: ul. Zielona 2c/7, REGON: 142551980, NIP: 524-264-50-68 (zwanego dalej „Only5Stars.pl”), który działa jako podmiot współpracujący z organizatorami turystyki.
- Niniejszy regulamin (dalej zwany: „Regulaminem”, bądź „niniejszym regulaminem”) wskazuje warunki i zasady wykonywania przez Only5Stars.pl , na zlecenie klientów (dalej: „Klient” lub „Klienci”), czynności prawnych i faktycznych związanych z zawieraniem umów o świadczenie usług turystycznych oraz określa zasady korzystania z portalu Only5Stars.pl (dalej: „Portal”).
- W celu uniknięcia wątpliwości Only5Stars.pl wskazuje, że nie jest i nie będzie stroną umowy o świadczenie usług turystycznych oraz innych umów zawieranych za pośrednictwem Portalu, a jest nią usługodawca oferujący usługi będące przedmiotem danej umowy, zawieranej za pośrednictwem Portalu. Umowy, o których mowa w zdaniu poprzedzającym zawierane i wykonywane z uwzględnieniem ogólnych warunków umów, regulaminów i innych podobnych dokumentów stosowanych przez danego usługodawcę. W ramach korzystania z usług Portalu dochodzi wyłącznie do zawarcia umowy zlecenia pośrednictwa w zawarciu umowy o świadczenie usług turystycznych z danym usługodawcą. Niniejszy regulamin dotyczy wyłącznie usług świadczonych przez Only5Stars.pl.
- Ogólne Warunki, regulaminy i inne podobne dokumenty będą wiązały Klientów w razie ich zaakceptowania w ramach procedury zawierania umowy z danym usługodawcą za pośrednictwem Portalu. W razie braku ogólnych warunków umów danego usługodawcy zastosowanie mieć będą warunki stosowane przez dane linie lotnicze.
- Obowiązek sprawdzenia i dopełnienia wszelkich wymogów paszportowych i wizowych niezbędnych do pobytu w danym kraju spoczywa na Kliencie. Na prośbę klienta Portal udzieli informacji co do takich wymogów.
§2. Postanowienia różne
- Portal Only5Stars.pl:
a) nie ponosi odpowiedzialności za błędy w pisowni, liczbach i drukach w ofertach online dostarczonych przez usługodawców;
b) nie odpowiada i nie ma wpływu na przyznanie lub odmowę przyznania wizy bądź wiz danemu Klientowi;
c) nie weryfikuje (i nie jest zobowiązany do takiej weryfikacji) informacji podawanych przez poszczególnych usługodawców.
§3. Rezerwacja imprezy
- Rezerwacja imprezy odbywa się za pośrednictwem internetu.
- Po wyborze interesującej imprezy, Klient przechodzi do formularza rezerwacji („Formularz”), do którego wprowadza dane uczestników imprezy niezbędne do dokonania rezerwacji. Finalizacja rezerwacji wymaga zaznaczenia opcji „Akceptuję” w odniesieniu do niniejszego regulaminu i innych ogólnych warunków zawartych na Stronie.
- Finalizacja rezerwacji spowoduje przeniesienie na stronę płatności (§4 poniżej). Wybranie przelewu on-line umożliwia dokonanie rezerwacji z natychmiastowym potwierdzeniem miejsc. Dokonanie wpłaty nie oznacza zawarcia umowy, a jedynie dokonanie rezerwacji danej imprezy.
- Każda rezerwacja jest dodatkowo weryfikowana przez Only5Stars.pl pod kątem prawidłowości skalkulowanej ceny dla danej wycieczki i jej składników, terminu, dostępności wycieczki, zakresu świadczeń objętych ceną i warunków uczestnictwa danego Organizatora.
- W przypadku pozytywnej weryfikacji Only5Stars.pl zatwierdza wpłatę dokonaną przez Klienta i dokonuje zatwierdzenia rezerwacji w systemie Organizatora. Po zatwierdzeniu rezerwacji przez Organizatora, Klient otrzymuje pocztą elektroniczną następujące dokumenty: umowa, warunki uczestnictwa i potwierdzenie rezerwacji.
- W razie stwierdzenia rozbieżności, w szczególności dotyczących ceny, terminu, dostępności lub świadczeń objętych ceną, Klient zostanie poinformowany telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. W razie akceptacji zmodyfikowanych warunków wycieczki, Only5Stars.pl zatwierdzi dokonaną wpłatę na poczet ceny nowej imprezy i po uzyskaniu wymaganej dopłaty lub po zwróceniu ewentualnej nadpłaty, prześle Klientowi na wskazany adres poczty elektronicznej dokumenty, o których mowa w ustępie 5 powyżej. Brak zgody na zmodyfikowane warunki oznaczać będzie anulowanie rezerwacji i zwrot całej kwoty wpłaconej na poczet danej imprezy.
- Wybranie przelewu tradycyjnego na stronie płatności umożliwia dokonanie rezerwacji wybranej wycieczki bez potwierdzenia miejsc. Rezerwacja ta wymaga weryfikacji dostępności miejsc przez Only5Stars.pl w systemie Organizatora.
- Po sprawdzeniu dostępności miejsc oraz po ostatecznym potwierdzeniu pełnej ceny imprezy Only5Stars.pl kontaktuje się z Klientem i potwierdza zamiar zakupu danej imprezy. W takim przypadku, do Klienta zostaje przesłany email potwierdzający złożenie zamówienia wraz z dokumentami, o których mowa w ustępie 5 powyżej. Po weryfikacji tych dokumentów Klient dokonuje wpłaty podanej kwoty na wskazany rachunek bankowy. W celu przyspieszenia procesu rezerwacji, potwierdzenie wpłaty można przesłać na adres cmV6ZXJ3YWNqZUBvbmx5NXN0YXJzLnBs .
- Wpłata, o której mowa w ustępie 8 powyżej stanowi podstawę dokonania ostatecznej rezerwacji w systemie danego Organizatora imprezy.
§4. Płatności
- Only5Stars.pl jest uprawniona do pobrania od Klienta, w imieniu usługodawcy, należności za zakupione usługi turystyczne.
- Należności za zakupione usługi turystyczne i świadczenia płatne są wg warunków podróżowania i płatności wybranego usługodawcy na rachunek bankowy Only5Stars.pl bądź u danego usługodawcy.
- Za datę dokonania zapłaty uznaje się datę zaksięgowania środków na rachunku odbiorcy. Brak wpłaty za zarezerwowane usługi w wyznaczonym terminie upoważnia Only5Stars.pl lub danego usługodawcę do anulowania rezerwacji zgodnie z obowiązującymi warunkami uczestnictwa, płatności i podróżowania danego usługodawcy. Ewentualne koszty takiej anulacji będą obciążać Klienta.
- W razie leżącego po stronie danego usługodawcy braku możliwości realizacji danej usługi turystycznej, kwota wpłacona przez Klienta na poczet tej usługi zostanie w całości zwrócona Klientowi. W przypadku nie przyjęcia zgłoszenia przez usługodawcę, Klient nie jest uprawniony do żądania jakiegokolwiek świadczenia, w tym odszkodowania bądź zadośćuczynienia od Only5Stars.pl bądź od danego usługodawcy.
- Rozliczenia transakcji e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Dotpay.pl.
§5. Usługi i ceny
- Zakres świadczonej usługi przy każdej rezerwacji wynika z opisu usługi danego usługodawcy oraz potwierdzeniu podróży. Dodatkowe porozumienia, zmieniające zakres usług, wymagają odrębnego pisemnego potwierdzenia.
- Only5Stars.pl wskazuje, że co do zasady każdy usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonania zmian co do zakresu poszczególnych usług w stosunku od uzgodnionej treści umowy, zgodnie z ogólnymi warunkami podróżowania i płatności danego usługodawcy. W takim przypadku Only5Stars.pl, jako pośrednik przy zawieraniu takich umów nie ponosi odpowiedzialności za takie zmiany, a adresatem wszelkich roszczeń w tym względzie może być wyłącznie dany usługodawca dokonujący zmiany.
- Klientowi nie przysługuje zwrot całości bądź części ceny w razie nie skorzystania z danej usługi (po jej zarezerwowaniu) bądź wcześniejszego powrotu.
§6. Formy płatności
- W zależności od odstępu czasu pomiędzy chwilą rezerwacji wycieczki turystycznej, a datą jej rozpoczęcia, możliwe są dwie formy płatności za wycieczkę:
- płatność częściowa, polegająca na wpłacie zaliczki a następnie pozostałej kwoty;
- płatność całkowita.
- Wpłata zaliczki jest możliwa w razie dokonania jej na nie później niż 40 dni przed terminem rozpoczęcia wycieczki turystycznej, z zastrzeżeniem, że dokładny najpóźniejszy termin na płatność w ten sposób określa Usługodawca. Szczegółowych informacji na ten temat udzielają przedstawiciele Only5Stars.pl. Przy wpłacie zaliczki, Only5Stars.pl przekaże również harmonogram wpłaty pozostałej części ceny.
- Only5Stars.pl dopuszcza następujące formy płatności:
- przelew bankowy;
- przelew internetowy.
- Przelewu bankowego należy dokonać na rachunek bankowy wskazany w potwierdzeniu rezerwacji bądź na następujący rachunek bankowy:
Only 5 Stars
ul. Zielona 2c/7, 05-420 Józefów
ING Bank Śląski
18 1050 1025 1000 0091 0790 9146
- Dokonując przelewu w tytule przelewu należy wpisać numer płatności lub numer rezerwacji nadany przez Only5Stars.pl, przesłany w dokumentach rezerwacyjnych.
- Potwierdzenie przelewu należy przesłać na adres poczty elektronicznej cmV6ZXJ3YWNqZUBvbmx5NXN0YXJzLnBs wraz z następującymi danymi:
- numer płatności (rezerwacji);
- imię i nazwisko Klienta.
- W razie wyboru płatności w formie przelewu internetowego Klient zostanie przeniesiony do strony logowania danego banku, gdzie należy postępować zgodnie z instrukcjami na stronie banku, celem zlecenia płatności zgodnej z dokumentami rezerwacyjnymi.
§7. Rezygnacja z umowy, zmiana rezerwacji, zmiana zgłoszonych uczestników
- Uczestnik podróży ma prawo w każdym momencie przed rozpoczęciem podróży do rezygnacji z podróży na podstawie umowy zawartej za pośrednictwem Only5Stars.pl.
- Ewentualne opłaty z tytułu odstąpienia od rezerwacji każdorazowo wynikają z ogólnych warunków, regulaminu, bądź innego podobnego dokumentu danego usługodawcy.
- Rezygnacja z umowy bądź zmiana rezerwacji podróży mogą być zrealizowane tylko przy udziale Only5Stars.pl. Wiążącą formą zgłoszenia rezygnacji przez Klienta jest forma pisemna. Rezygnacje w innych formach (w tym w formie email bądź fax) nie będą uwzględniane.
- Jeśli na żądanie Klienta, po dokonaniu i potwierdzeniu danej rezerwacji będą dokonywane zmiany co do miejsca rozpoczęcia podróży, zakwaterowania, rodzaju transportu oraz terminu podróży, Only5Stars.pl bądź dany usługodawca może pobrać opłatę z tytułu zmiany rezerwacji od każdego podróżnego.
- Zwrot kosztów z tytułu nieodbytych lotów w przypadku podróży lotniczych jest uzależniony od przewoźnika oraz zastosowanej taryfy biletowej.
- Only5Stars.pl wskazuje, iż w przypadku:
a) lotów specjalnych i czarterowych obowiązują ogólne warunki handlowe danego organizatora podróży/danego towarzystwa lotniczego, dostępne w procesie rezerwacji; wszelkie loty specjalne i czarterowe muszą zostać potwierdzone przez Klienta najpóźniej 48 godzin przed lotem powrotnym w danym towarzystwie lotniczym lub u danego usługodawcę; Jeżeli potwierdzenie powrotu nie ma miejsca, Only5Stars.pl nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne anulowanie rezerwacji lub odmowę przyjęcia pasażera na pokład samolotu;
b) rezerwacji i wynajmu mieszkań/domków letniskowych zastosowanie mają również tu szczególne warunki stosowane przez danego oferenta;
c) lotów liniowych - Klient otrzymuje bilet elektroniczny;
d) rezerwacji krótkoterminowych, dokumenty podróży zostaną zdeponowane na stanowisku odpraw danego usługodawcy na właściwym lotnisku; dokładniejszych informacji udzieli Klientowi doradca podróży po dokonaniu rezerwacji;
e) podróży pakietowych - wszystkie dokumenty podróży zostaną przekazane przez Only5Stars.pl bądź przez danego usługodawcę po zapłacie całości ceny; sposób przekazania klientowi dokumentów określać będzie dany usługodawca;
f) podróży last minute- obowiązują Ogólne Warunki Podróżowania i Płatności danego usługodawcy, dostępne przed każdą rezerwacją i które Klient potwierdza w trakcie procedury rezerwacyjnej;
g) rezerwacji ofert z dojazdem własnym - obowiązują regulacje obowiązujące w danym hotelu lub regulacje danego usługodawcy.
§8. Ubezpieczenia
- Usługodawca jest zobowiązany zawrzeć umowy ubezpieczenia kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków na rzecz każdego Klienta - uczestnika imprezy. Górna granica odpowiedzialności ubezpieczyciela jest podana każdorazowo w warunkach uczestnictwa w imprezach turystycznych danego organizatora. Koszt takiego ubezpieczenia jest zawarty w końcowej cenie podróży.
- Only5Stars.pl rekomenduje zawarcie dodatkowego ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z uczestnictwa w imprezach turystycznych bądź ubezpieczenia od następstw chorób przewlekłych.
§9. Regulacje paszportowe, wizowe, celne, dewizowe i zdrowotne
- Usługodawca zobowiązany jest do informowania Klientów - na ich żądanie - przed zawarciem umowy, o przepisach sanitarnych, wizowych oraz paszportowych, obowiązujących w krajach docelowych oraz ich ewentualnych zmianach, a w szczególności o terminach oczekiwania na wydanie wizy oraz innych wymaganiach zdrowotnych dotyczących udziału w danej imprezie turystycznej. Uczestnik odpowiedzialny jest za przestrzeganie wszystkich wszelkich przepisów, niezbędnych w celu realizacji imprezy, a także za posiadanie wszystkich dokumentów podróży. Wszystkie utrudnienia, które powstaną z powodu nieprzestrzegania takich przepisów, obciążają Uczestnika.
- Only5Stars.pl udzielają Klientom rzetelnych informacji do przekazania których obowiązany jest przez obowiązujące przepisy prawa, nie ponosząc odpowiedzialności za informacje przekazywane przez danego Usługodawcę
§10. Ograniczenia odpowiedzialności
- Only5Stars.pl nie ponosi odpowiedzialności za usługi świadczone przez danego usługodawcę. Dane dotyczące przewozów lub innych usług turystycznych, w których zawarciu pośredniczy Only5Stars.pl opierają się wyłączne na danych przekazanych do Only5Stars.pl przez usługodawców, organizatorów, linie lotnicze etc.
- Only5Stars.pl ponosi wobec swoich Klientów odpowiedzialność za wykonanie usług pośrednictwa z zachowaniem należytej rzetelności.
§11. Prawa autorskie
- Only 5 Stars Krzysztof Sołtys jest jedynym właścicielem Serwisu a treści zawarte na stronie internetowej Only5Stars.pl podlegają ochronie prawnej, w tym przepisów Ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych.
- Poza wyjątkami dopuszczalnymi przez polskie prawo, nie jest dopuszczalne kopiowanie bądź modyfikowania treści serwisu bez uprzedniej zgody właściciela portalu.
§12. Reklamacje
- W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości dotyczących usług świadczonych przez Only5Stars.pl, Klient może złożyć reklamację. Reklamację składa się pisemnie, listem poleconym lub pocztą elektroniczną na adres: Only 5 Stars z siedzibą w Józefowie 05-420, adres: ul. Zielona 2c/7, email: Yml1cm9Ab25seTVzdGFycy5wbA== .
- W celu sprawnego rozpatrzenia reklamacji należy podać: imię i nazwisko, datę zawarcia umowy oraz inne dokumenty, które mogą mieć wpływ na szybkie i obiektywne rozpatrzenie reklamacji.
- Only 5 Stars.pl rozpatruje złożoną reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 15 dni kalendarzowych, liczonym od momentu otrzymania Reklamacji.
- Jeżeli rozpatrzenie reklamacji jest niemożliwe we wcześniej zakomunikowanym terminie, klient zostanie poinformowany o przyczynach opóźnienia i nowym terminie rozpatrzenia reklamacji, który nie może jednak przekroczyć 30 dni kalendarzowych od momentu otrzymania reklamacji. Wydłużenie terminu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym może nastąpić gdy mimo dołożenia należytej staranności i podjęcia wszelkich niezbędnych działań ze strony Only5 Stars.pl, sprawa nie została wyjaśniona, a udzielenie odpowiedzi nie rozwiązałoby istoty reklamacji klienta i skutkowałoby koniecznością wznowienia procesu reklamacyjnego.
- Osobom niezadowolonym ze sposobu rozpatrzenia reklamacji przysługuje uprawnienie złożenia pozwu do sądu powszechnego na zasadach ogólnych, wynikających z polskiego prawa.
§113. Postanowienia końcowe
- Klienci bądź uczestnicy danych usług turystycznych nie są uprawnieni do przeniesienia całości bądź części praw i obowiązków, wynikających z umowy pośrednictwa zawartej z Only5Stars.pl na osoby trzecie. Cesja świadczeń Klienta należnych od danego usługodawcę jest dopuszczalna, o ile nie ustalono inaczej w ogólnych warunkach handlowych danego usługodawcy.
- Only5Stars.pl zobowiązuje się wykorzystywać dane uzyskane, przetwarzane i zachowywane podczas rezerwacji, rejestracji oraz korzystania z usług spółki Only5Stars.pl wyłącznie do celów realizacji umów zawieranych za pośrednictwem Only5Stars.pl. Wszelkie udostępnianie ich osobom trzecim odbywać się będzie wyłącznie w sytuacjach przewidzianych prawem.
- Jeśli jest to konieczne do realizacji zawieranych umów, dane uczestników uzyskane podczas rejestracji mogą być przekazywane danym usługodawcom lub innym osobom trzecim.
- Umowy zawierane na podstawie niniejszego regulaminu podlegają prawu polskiemu.
- Wszelkie spory wynikające z umowy zawartej na podstawie niniejszego regulaminu rozstrzygane przez właściwy miejscowo i rzeczowo sąd powszechny.
- Zmiany Regulaminu dokonywane będą przez Only5Stars.pl poprzez zamieszczenie nowej treści Regulaminu na stronie internetowej only5stars.pl. Zmieniony regulamin wchodzi w życie z chwilą umieszczenia go na stronie, o której mowa w zdaniu poprzedzającym. Nowe brzmienie regulaminu stosuje się do umów zawartych po jego publikacji na stronie internetowej Only5Stars.pl.